4. CONTINUT

     Ne referim la acel concept cunoscut in domeniu ca “SEO friendly content”, adica un continut adaptat la cerintele SEO. Pentru a intelege despre ce este vorba, vom spune continut_seo_freindlysimplu ca ceea ce introducem noi ca si text intr-un website trebuie sa tina cont de felul in care motoarele de cautare vad continutul respectiv. Asta nu inseamna ca trebuie sa uitam de principalii nostri interlocutori, vizitatorii umani, care trebuie sa se bucure de o informatie de calitate. Pentru ca, de fapt, noi scriem pentru vizitatorii nostri si nu pentru motoarele de cautare. Rezulta deci ca, pentru a obtine un continut “SEO friendly”, trebuie sa imbinam in mod fericit cele doua componente.

     Din perspectiva SEO, nu trebuie sa ne gandim numai la alegerea celor mai potrivite cuvinte-cheie si la plasarea lor in zone strategice, ci si la un continut care poate sa atraga backlink-uri de calitate din partea altor website-uri de referinta. Nu trebuie sa ne gandim sa obtinem cat mai multe backlink-uri de oriunde are fi. Este o mare greseala! Cateva link-uri de calitate, de la website-uri bine cotate, pot fi suficiente.

     Ganditi-va ca zilnic apar milioane de texte online si ca noi trebuie sa concuram cu acestea. Pare difícil, insa acest lucru nu trebuie sa ne sperie. Totusi, ne trebuie rabdare si perseverenta, mai ales daca vorbim despre website-uri noi, pe care vrem sa le facem cunoscute publicului. Sa zicem ca reusim sa atragem vizitatori pe site-ul nostru, dar trebuie sa ne gandim si cum sa-i fidelizam. Iar un continut de calitate, o informatie bine structurata si la obiect, poate fi una dintre caile cele mai potrivite. Si daca ajungem sa fim postati ca referinta pe alte website-uri, daca alti participanti la activitatea on-line ne apreciaza si ne recomanda mai departe, atunci inseamna ca ne-am atins scopul.

     Sa vedem insa, concret, cam care ar fi aspectele asupra carora ar trebui sa ne concentram pentru a obtine un continut “SEO friendly”.

     Continut util, captivant, scurt si la obiect. Este important sa spunem de la inceput ca, pentru aspectul pe care-l tratam in acest articol, extrem de importanta este calitatea si nu cantitatea. Daca scriem articol dupa articol, de o calitate ce lasa de dorit, mai bine renuntam. Acest tip de continut un va fi niciodata apreciat. Ba, mai mult, am putea avea surpriza unor efecte inverse fata de ceea ce asteptam noi. Asa incat nu ne ramane decat sa ne concentram pe texte bine structurate, cu informatie cat mai interesanta, captivanta, care sa determine vizitatorii sa ne caute din nou, in viitorul cat mai apropiat. Atentie la tentatia de a face copy/paste. Este cea mai mare greseala posibila si sigur ca penalitatile un vor intarzia sa apara.

     Cuvinte-cheie potrivite. Pentru inceput, in urma unui scurt studiu referitor la cuvintele-cheie pentru domeniul in care activam, este bine sa alegem 1-2 cuvinte-cheie pe care sa ni le permitem si care sa fie relevante in cautari. Este recomandabil sa organizam continutul unui text online in asa fel incat sa nu fie sufocat de cuvintele-cheie alese. Algoritmii motoarelor de cautare penalizeaza destul de dur excesul de cuvinte-cheie - “keyword stuffing” este considerata o practica “black hat” SEO. Sa folosim deci, cu intelepciune, cuvintele-cheie alese, introducandu-le in title, in meta-description, meta-keywords, dar si in continut, fara a supraincarca pagina. Atentie, densitatea de cuvinte-cheie pe o pagina nu trebuie sa depaseasca 6-7%.

     Nota personala. Este important sa expunem un punct de vedere propriu referitor la subiectul pe care il dezbatem, sa pornim chiar o dezbatere si sa dam posibilitatea si vizitatorilor nostri sa se exprime. Stimulam astfel comunitatea online sa se faca auzita in chestiuni interesante pentru toti sau numai pentru o parte dintre noi, dupa caz. Un punct de vedere propriu in problemele pe care le tratam ne poate crea o identitate proprie intre numerosi alti creatori de articole pe acelasi topic, ne poate apropia de cititorii nostri, poate crea o anumita initimitate in relatia cu aceastia. Experienta mi-a aratat ca nota personala adaugata unui articol si interactiunea cu vizitatorii este foarte agreata, si atrage fidelitatea acestora in multe dintre cazuri.

     Cercetari asupra subiectului/u> sunt recomandate a se face pentru ca informatia pe care o expunem sa fie verídica, reala. Nu trebuie expuse informatii neverificate, din surse indoielnice, fiindca astfel nu vom obtine increderea vizitatorilor nostri. Daca se va dovedi ca informatiile pe care noi le postam in continutul website-ului nostru nu sunt bine documéntate sau, si mai grav, sunt eronate, vizitatorii ne vor ocoli si vom pierde foarte mult la capitolul trafic.

     Vocile cu autoritate in domeniu pot fi foarte apreciate de vizitatorii online. Parerea expertilor in domeniu este intotdeauna bine apreciata de toata lumea, iar accesarile vor creste cu siguranta, daca exista posibilitatea de a atrage astfel de expertize specializate.

     Revizuirea continutului este, de asemenea, importanta. Ideile curg atunci cand scriem si, de cele mai multe ori, este nevoie sa revenim asupra a ceea ce am produs, pentru a corecta eventuale greseli gramaticale, dezacorduri, chiar non-sensuri pierdute din vedere in” febra creatiei”. Tot din proprie experienta, am invatat aceste lucruri si va sfatuiesc sa nu publicati niciodata nimic inainte de a reciti.

     Tinand cont de cele mentionate mai sus, sper ca veti reusi sa ajungeti la un continut de calitate, apreciat atat de vizitatorii umani, cat si de algoritmii motoarelor de cautare. Totusi, as putea spune ca, acolo unde exista pasiune si activitatea de a scrie este facuta cu placere, lucrurile se aranjeaza de la sine.