2. CUVINTE-CHEIE IN METATAG-URI

     In ultima vreme a aparut, in mediul online, o polémica destul de ciudata legata de metatag-uri. O serie dintre cei care activeaza in domeniul marketing-ului on-line au cuvinte-cheie in meta-tag-urilansat ideea ca Google nu mai tine cont de textul introdus in metatag-uri. Totusi, acest lucru este complet neadevarat. O fi oare vreo diversiune? De unde a pornit totul?
     Navigand pe Internet, am gasit pe You Tube un filmulet in care Matt Cutts, un programator de la Google, vorbeste despre factorii de ranking in 2013. Si acolo spune, intr-adevar, ca Google nu va mai lua in considerare metatag-ul cu atributul “keywords”. Asta este cu totul altceva! Este vorba despre un singur metatag, nu despre toate. Si tot Matt Cutts explica de ce Google a luat aceasta decizie. Avand in vedere ca, acum ceva timp in urma, aveau prioritate in ranking mai mult factorii on-page, multe persoane alegeau sa introduca in metakeyword o sumedenie de cuvinte-cheie, multe dintre ele irelevante. Astfel incat, in unele domenii, erau afisate in cautari, pe primele pozitii, website-uri care, de multe ori, nu aveau nici o relevanta pentru domeniul respectiv. In conditiile in care, in prezent, ierarhia factorilor de ranking s-a modificat, fatorii off-page capatand o importanta din ce in ce mai mare, Google a decis ca sa nu mai fie luat in considerare in ranking, prioritate capatand alte elemente.

     Sa vorbim deci, despre cuvinte-cheie in metatag-uri.
     In primul rand, pentru cei neinitiati, sa clarificam ce sunt metatag-urile. Metatag-urile sunt parti importante ale codului HTML, o parte vizibile, o parte invizibile pentru utilizatorul final, dar cu insemnatate pentru motoarele de cautare, care citesc informatiile cuprinse in aceste zone. Se gasesc in zona de "HEAD" a codului-sursa.

     Atributul “description” din meta trebuie sa contina o scurta descriere a continutului paginii web. Cam in jur de 150 de caractere. Aceasta descriere apare afisata sub link, in rezultatele cautarilor. In cazul in care nu introducem nici un text in meta description, motorul de cautare va afisa ca si descriere prima fraza din site. Sondajele realizate de specialisti arata ca mai mult de 40% dintre useri acceseaza link-urile rezultate in urma cautarilor datorita descrierilor afisate.(sursa: www.moz.com) Scopul acestei descrieri este acela de a atrage vizitatorii, deci este important sa introducem texte atractive in meta description.
     Iata cateva consideratii de care trebuie sa tinem seama, legate de metatag-ul meta description:
1. Sa ne asiguram ca fiecare pagina are o descriere elocventa in meta description
2. Sa ne asiguram ca avem cate o descriere diferita pe fiecare dintre paginile web-site-ului nostru, pentru ca este posibil ca mai multe pagini ale website-ului nostru sa apara in cautari, iar o descriere idéntica nu ar face decat sa-i deruteze pe eventualii vizitatori. In plus, se presupune ca fiecare dintre paginile web ale site-ului nostru ar trebui sa fie única, diferita de celelalte, astfel incat ar fi total aiurea sa punem aceeasi descriere pentru toate.
3. Nu este obligatoriu sa introducem doar propozitii. Daca noi consideram important, putem introduce in meta description si alte date, gen nume autor, un titlu de lucrare, etc
4. Sa avem grija, atunci cand lucram cu platforme de management al continutului, ca meta description sa contina un text únic si cu-adevarat reprezentativ pentru pagina web avuta in vedere.

     Atributul “language” din meta. Prin acest metatag, motoarele de cautare pot stabili regimul lingvistic al unei pagini web, indicand astfel, tuturor utilizatorilor care este limba in care documentul a fost indexat. Pentru motoarele de cautare acest metatag este important deoarece are rolul de a stabili ce limba este suportata la afisare in browsere. Folosirea acestui metatag se recomanda pentru site-urile care nu sunt in limba engleza si este obligatorie pentru website-urile in mai multe limbi.

     Atributul “keywords” din meta. Din cauza ca, in trecut, s-a abuzat foarte mult de acest metatag, in sensul ca se introduceau excesiv de multe cuvinte-cheie, únele chiar fara legatura cu domeniul de interés al website-ului, iar afisarile, care tineau cont de acest factor, dadeau rezultate putin relevante, Google a decis ca meta keywords sa nu mai fie un factor relevant in cautari. In concluzie, orice am pune in acest metatag, nu va fi luat in considerare la ierahizarea in cautari a website-ului nostru.

     Atributul “refresh” sau “redirect” din meta ofera posibilitatea de reincarcare sau redirectionare a paginii web. Utilizat corect, poate schimba URL-ul curent cu un nou URL, astfel incat vizitatorul este pus automat in fata unei noi pagini web.Acest metatag se plaseaza tot in sectiunea a codului-sursa. Trebuie stiut ca sintaxa este diferita pentru cele doua posibilitati pe care le ofera, respectiv “refresh” si “reload”.
     Pentru “refresh”, sintaxa este de felul - meta http-equiv=”refresh” content=”200”, adica, pagina curenta se va reincarca in timp de 200 de secunde. Pentru “reload”, sintaxa este de felul - meta http-equiv=”refresh” content=”2; url=http://www.seocom.ro/articole.php/”, adica, timpul in secunde in care pagina se va reincarca la URL-ul mentionat.

     Atributul “ROBOTS” din meta este un atribut important, deoarece indica spider-ilor sa nu indexeze o anume pagina web din website-ul nostru. Este bine sa se inteleaga corect cum se foloseste acest metatag, deoarece au fost cazuri in care, din cauza unor erori de sintaxa, anumite pagini care se doreau a fi indexate nu au fost. Sintaxa corecta este urmatoarea - meta name=”robots” content =”noindex, nofollow”
     Acest lucru indica motorului de cautare sa nu indexeze pagina respectiva, care nu va aparea in cautari si, mai mult decat atat, link-urile noastre pe alte pagini nu vor fi “followed”, adica aceste link-uri vor fi directionate spre alte pagini din site.
     Un lucru foarte des intalnit este folosirea acestor instructiuni in timpul constructiei unui website, pentru ca motoarele de cautare sa nu indexeze anumite pagini inainte ca acestea sa fie finalizate. Este bine sa verificam atent daca instructiunile “noindex, nofollow” au fost indepartate odata ce paginile website-ului nostru au fost finalizate.
     Sintaxa noastra, in acest caz, trebuie sa fie urmatoarea:
a. meta name=”robots” content=”index, nofollow” , care inseamna ca motorul de cautare va indexa pagina respective, iar link-urile noastre pe alte pagini vor fi “nofollow”.
b.meta name=”robots” content =”index, follow”, care indica motorului de cautare sa indexeze pagina si link-urile vor fi “follow”, adica nu vor fi directionate spre alte pagini.